Ramsele

Ljuva, ljuva Ramsele. Äntligen är vi tillbaka här :) Prinsen min håller på och jobbar med sin pappis medans jag och Fia har roat oss med loppisar osv. Jag fick två härliga chick-lit böcker för 10kr/st med mig hem - vilket kap, va! Nu for Fia iväg och skulle göra någonting nere i byn sedan ska jag färga håret på henne. Senare i kväll skulle hon prova på att göra egna langos! Kan ju bli spännande det :)

Just det, ska väl berätta att jag och Anders har fått tag i en lägenhet nu med! Tror jag i alla fall, haha. Vi får se hur det blir, blev lite trixigt med hyran och att jag var ensam som skulle stå på avtalet så antingen får Anders stå med (vilket medföljer att hans användare på bostaden.se också nollställs) eller så får någon helt enkelt gå i borgen :) MEN DET BLIR SÄKERT BRA! Den frasen är flitigt använd av mig nu för tiden, jag vet att det ordnar sig. Bara jag har Andy vid min sida.

Jag försöker tänka bort att min semester snart är slut, snacka om att den har sprungit iväg. Fyra veckor kändes så himla länge förut men det är ju inte länge alls, särskilt inte då ingen annan har semester heller. Så bortsett från en gatufest känns det som att jag inte gjort ett skvatt, och det är ju inte så kul. Sedan nu i och med flytten känns det som att vi inte har råd med någonting heller, man vill ju köpa saker dit och så.. Blä.

Kan ju nämna också att anledningen till att vi ska flytta till Umeå är för att jag har kommit in på lärarprogrammet! Väldigt kul känns det :) Om än lite nervöst, jag vet inte riktigt hur jag kommer palla med linjen. Har hört att den är rätt tuff och att man behöver en hel del mer erfarenhet kring språket (engelska) än jag har. Men det blir säkert bra, haha.

Nu ska jag ta och runda av, böjar bli långt ser jag. Ska nog slå på ett litet vänneravsnitt :) Eller så sätter jag mig och läser. På återseende kära vänner. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0