Intelligenskvot = ...2-3?

Haha, i dag fick jag verkligen bevis på hur otroligt osmart jag kan vara i bland. Jag och mamma skulle sola på det där nya stället, och jag tyckte så klart att jag var världens proffs på det där i och med att jag varit där tidigare. Dirigerade och hade mig, visade mamma var hon skulle vara och talade om för henne att jag skulle finnas i rummet bredvid om det var något. Sedan gick jag för att stoppa i mina tior (fem jäkla stycken!) och så traskade jag iväg till rummet längst in. Nummer två trodde jag. Klädde av mig och la mig till rätta och väntade på att det skulle starta, men ingenting hände...
    Så jag går ut till den där väggen där man stoppar i mynten (självklart påklädd igen) och trycker som en galning på den vita knappen. Och det blinkar på "10.00" hela tiden och jag tänker "vad i helvete?!" alltså verkligen, var skitlack. Och så hör jag, "burrubumm..." till vänster om mig, och där ser jag det jäkla ståsolariumet brumma igång med dunder och brak! Så det fick bli lite snabbtänk av fröken Stattin där som sprang och hämtade sina grejor och sedan kvickt kastade sig in där.
    Men där blev jag inte kvar länge vill jag lova, för jag fick stenpanik. Var ashemskt att stå där inne, värsta instängt. Jag har visserligen solat i ståsolarium en gång tidigare men jag minns att jag inte tyckte om det då heller. Så jag gick ut efter typ fem minuter tror jag? Klarade verkligen inte av det. Aldrig mer säger jag bara. Och nu vet jag även att nummer två alltså är ståsolariumet. Nummer två är därmed bannlyst hädanefter. Ett, tre och fyra går bra. Men aldrig mer två.

Haha jaja, annars har det varit en ganska typisk söndag här i Bjärtrå. Klev upp kring halv ett, hela tre timmar tidigare än igår minsann ;), och så satte jag mig och tittade lite på repriserna av Idol. Sedan åkte då jag och mamma till Kramfors och sedan vi kom hem därifrån har jag suttit här.
    Är på jäkligt bra humör i dag måste jag säga, trots att jag vet att jag börjar sju i morgon bitti. Jag vet i och för sig även att jag slutar klockan ett så det känns ganska lugnt. Ska kila in på Sonjas då och boka en klipptid tror jag. Känner att det börjar bli på tiden. Och på tisdag får jag ju löööön, så då kommer jag ha råd med det också, haha! Sedan ska jag och Maggie åka till Sundsvall på torsdag med, då ska jag leta skor. Skooooor i massor! Hoppas verkligen jag hittar vad jag söker för i år vill jag inte gå runt i nåt skit ;)
    Men ja, det var väl vad jag hade på hjärtat för tillfället. Nu ska jag äta vidare på min biskvi medans jag väntar på den efterlängtade rätten ris med korv stroganoff som bjuds här hos oss i dag. Adjöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0