I'm still standing

Jag vet att jag blivit dålig på att uppdatera men igår var det faktiskt helt och hållet min kära storebrors fel. Han fick nämligen för sig att han skulle se en Wallander-film, och då ockuperade han datorn hela kvällen. Så jag gick och la mig redan vid halv tio. Skulle ändå upp klockan sex så det var välbehövligt.
    Den här dagen har dock varit den värsta på länge. Började inte helt oväntat med att jag var så trött så jag trodde jag skulle kräkas, och då skulle jag så klart vara på frysen. Där fanns det ingen lapp om hur jag skulle ställa om i frysgavlarna så min chef sa åt mig att göra lite som jag ville. Lämna kvar sånt som det var mycket av och bla bla bla. Så jag gjorde som jag blivit tillsagd. Precis då jag burit ut alla kräftor och flyttat på alla räkpåsar, och dessutom satt upp skyltar i alla gavlar, kommer Kalle och säger till mig att jag gjort fel. Han ger mig lappen, och det visar sig då att alla kräftor skulle vara kvar på samma ställe, och likaså räkorna. Och skyltarna skulle så klart även sitta på helt andra ställen. Så det var bara att flytta tillbaka det. Glad tjej!
    Efter det jäklades precis allting, jag drog omkull korgar med vagnen, jag lyckades bara få med mig nya varor ut i butiken så att jag fick göra nya etiketter och göra plats på hyllan osv. Och till råga på allt så missförstod Magda min lapp då hon skulle köpa en sallad till mig på bakfickan så att jag fick Road Island-dressing i stället för Mango. Hade nämligen skrivit (egentligen astydligt!! Haha) att jag ville ha mangodressing, men att om den inte fanns skulle hon välja Road Island. Men ja, som sagt missförstod hon och jag fick nöja mig med den näst bästa!
    Och ja, inte nog med det. Jag skulle egentligen jobba till tolv i dag, men fick jobba över till tre för att jag och Magda skulle kunna samåka. Och då vi satt och åt lunch kommer mamma in och frågade om vi inte kunde stanna till fem. Jag trodde det skulle brinna för mig då men jag lyckades behålla lugnet, haha.
    Jaja, nu i kväll har jag och Magda i alla fall varit och testat det nya solariumet i Kramfors och jag tyckte det var skitbra! Kostade lika mycket som på Stekhuset fast det var stort och luftigt (!!!) och man blev synligt brun. Så där kommer jag garanterat sola i fortsättningen!
    Men nu har jag alldeles nyss duschat och jag antar att min dipp hunnit bli klar nu så jag tänkte slå på lite vänner och titta på det tills jag blir trött, skönt med en ledig dag i morgon. Och nu har ni fått kvällsläsningen här också så jag antar att alla mina trogna läsare tänker gå och lägga sig. Så godnatt till alla er som läst ända hit! :D PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0