Musik

Det finns så mycket musik som berör, på så olika sätt, och så olika från människa till människa. I kväll har jag lyssnat en hel del på musik som berör mig. Till exempel har jag lyssnat på musik som för mig tillbaka i tiden. Främst musik som för mig tillbaka till för ungefär ett och ett halvt år sedan. Jag lyssnar då på Regina Spektor med Samson och Fidelity, Mika - Happy Ending och Shayne Ward - No U hang up. Även Leona Lewis - Bleeding love. Nostalgisk musik, som både gör mig ledsen och glad, i en otroligt konstig blandning.
    Sedan finns det en låt, som alltid gör mig glad. Jag kan lyssna på den vid vilket tillfälle som helst, och den fungerar som Vänner för mig. Jackson 5 - I want you back. Att höra en helt oförstörd liten Michael Jackson framföra den här låten med en så ren och felfri röst, det tycker jag är helt otroligt. När vi i tvåan på gymnasiet skulle ha med oss en låt till musiken var det för mig inte särskilt svårt att bestämma vilken jag skulle ta. Det blev denna, och jag spelade upp den för hela klassen. Igår kväll och nu i kväll har jag suttit och lyssnat på den om och om igen. Även om själva texten egentligen inte har någon särskild mening, inget värdefullt budskap eller liknande, så berör den mig på ett fint sätt ändå. För vad är väl egentligen bättre än något som har en glädjande inverkan på en person?
    Och nu alldeles för en liten stund sedan visade Emlan mig en video på Youtube. Videon till Leona Lewis låt Footprints in the sand. Otroligt fint, och otroligt gripande. Men även helt otroligt sorglig. Den kan ni titta på här: http://www.youtube.com/watch?v=d08X2lN669k



Och här har ni min älskling.
Titta vad söt han var! Face of an angel nästan :D

Forget what happened then,
let me live again.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0