Feberfri?

Ja, det här var ju lite lustigt. Jag vaknade klockan sex och hade mycket högre feber än igår, och mamma säger att jag inte kan jobba med så hög feber. Så jag tar en alvedon och går och lägger mig. Då jag vaknar igen klockan tio är jag feberfri! Tänkte att det ju var bra, för då kan jag utan problem gå på bion med Ammis i kväll (dock har hon typ 39,5 så jag vet inte riktigt hur det här ska gå). Men jag ringde i alla fall och berättade för mamma, det här är ju sensation tyckte jag! Det tyckte inte hon. "Det är ju p g a alvedonen" fick jag till svar. Jag tyckte det lät konstigt eftersom det var hela fyra timmar sedan jag tog den, men det stämde tydligen helt och hållet enligt hennes beräkningar. Så ja, jag skulle vänta två timmar och sedan ta tempen då, så får vi se.
    Jag är i alla fall jättenervös över att det inte ska bli någon bio. Det är ändå 210kr, och jag vill se filmen! Och sedan om Ammis är sjuk kan jag ju inte direkt begära att hon ska betala den. Så jag vet inte vad jag ska göra. Funderar på att fråga om Maggie vill gå, ifall det är så att Amanda mår för dåligt. Även om det känns fel det med. Jaja, vi får se.
    Tror i alla fall att jag ska passa på att ta en dusch nu medans jag ändå är feberfri. Kan inte ens minnas när jag tvättade håret sist! Haha, alltså på riktigt, jag kommer inte ihåg vilken dag det var. Fräscht! Men så är det ibland vettu. Så ja, nu blir det dusch och hårtvättning. Återkommer nog då jag vet mer om hur det blir med bion. Adjöss!



Jag tar förresten tillbaka det där om Magda för det sket sig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0