Kärlek

Just precis nu fick jag ett infall, jag vill skriva om kärlek. Jag vill skriva om varför jag valt att rista in (som amanda beskrev det) ordet på min rygg. Varför jag älskar ordet precis lika mycket som jag hatar det.
    Jag är en person som har otroligt lätt för att ge kärlek, jag har otroligt lätt för att känna medkänsla med människor och att känna för människor. Jag tycker om att tala om för en person att jag tycker om denne, och att få visa det på alla sätt som går. Men! Nu kommer vi till mitt men... Jag har fått mitt hjärta krossat hur många gånger som helst, just för att jag har så lätt för alla dessa saker. Jag har aldrig sagt att det är något positivt att vara så känslosam och kärleksfull som jag kan vara. Det är faktiskt, snarare en svaghet. En otrolig svaghet som jag önskar att jag kunde vifta bort.
    Ofta känner jag att jag hatar kärleken. Jag hatar vad den gjort mot mig så många gånger, och vad den har fått mig att bli. Vad den har fått mig att göra. Hur den har fått mig att agera. Den har så ofta tagit fram de absolut fulaste sidorna av mig. Sidor jag vet inte är jag. Och varenda gång har jag tänkt "aldrig igen".
    Men jag har insett en sak, att hur mycket jag än hatar kärlek stundvis, så lever jag inte utan den. Jag skulle inte klara en dag utan att känna att jag är älskad. Och jag skulle inte klara en enda dag utan att få känna att jag älskar.

Kärlek är en del av mig. Och numera inte bara på ett abstrakt sätt, utan även fysiskt, genom min tatuering. En underbar tatuering som jag älskar och som jag aldrig kommer vilja vara utan. Den har en plats mig nu, och den visar för människor omkring mig vad jag tycker är vackrast i hela världen. Hela världen.
    För jag lever inte utan kärlek.
































Du kan hitta kärlek i så otroligt mycket. Det handlar bara om att du måste se till det lilla, lilla. Du måste se till det som egentligen betyder något. Du måste se in i dig själv. Och du måste först och främst älska dig själv.

Kommentarer
Postat av: amanda

älskar dig så otroligt<3

2009-11-21 @ 00:44:41
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Rebecca

fina bilder :)

2009-11-22 @ 22:13:25
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0