Walking on sunshine

Hallojsan skojsan! I dag är det en glad Sof som skriver. Eller ja, har ju fortfarande åskmolnet hängandes över mig men jag anar en och annan solglimt lite nu och då.
    Jag skrev ingenting på projektarbetet igår och jag vet att det var superdumt men jag hade viktigare saker för mig. Så som att t.ex. ta hand om, och ta vara på mitt liv. Känns kanske som att det är en liten gnutta viktigare än skolan? Ja, jag vet inte. Men det är i alla fall vad mina vänner Jennie och Emmeli brukar säga. Så jag litar på dem :)
    Skoldagen har varit dryg, men solglimtarna har funnits där så jag har stannat på topp ändå. Tror minsann att Lina la märke till det också ;) På historian fick vi sitta i aulan och lyssna på en man som kom ifrån mittuniversitetet. Han skulle berätta för oss om när... Ja, vad var det? Typ när Sverige och Finland slutade vara ett enat land? Haha, shit jag är faktiskt inte riktigt säker på vad han pratade om. För han pratade så konstigt, medn en sån konstig dialekt och så dålig artikulering, och han flaxade så mycket med armarna att jag faktiskt fick väldigt svårt att koncentrera mig. Och då han dessutom hostade till som om han var dödssjuk (eller som om han fått en hårboll i halsen, som Jennan sa), då var det klippt för undertecknad. Jag hade så svårt att hålla mig för skratt att ögonen tårades på mig och jag fick dra jackan för ansiktet. Så kan det gå! :D Pira tyckte i alla fall att det han sa var intressant och det var ju bra.
    I morgon har jag en liten sovmorgon på en timme, vilket ska bli skönt. Det var tyngre än väntat att kliva upp i morse faktiskt. För mig brukar det vara så att jag de närmsta dagarna efter lovet alltid har lätt att kliva upp, men så var inte fallet i dag. Jag höll på att börja grina som vanligt typ. Tills jag kom att tänka på hur jag avslutat föregående dag, och det lyfte mig till skyarna :D
    Nu ska jag fortsätta att se på Glamour, och sedan ska jag banne mig ta tag i mitt PA! Ha en fortsatt trevlig kväll ni som kan njuta av den i alla fall. PUSS!



Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0