Seven pounds

Sjukt jäkla bra film. Blev helt tagen! Har aldrig varit med om att jag levt mig in i en film sådär. Jag trodde först inte den skulle vara som den var. Förstod såklart att den skulle vara gripande, men det här var något helt oväntat. Och är man blödig som jag så är det helt kört. Men har ni inte sett den, så gör det! För den är helt otrolig. Och Will Smith är nog en av världens bästa skådespelare, grymt bra insats!
 



Jaja, hur som helst. I dag hade jag bara en lektion på morgonen så jag slutade 09:50. Ganska nice sådär. Tog och gjorde några ärenden på stan, gick bl.a. på banken och fixade lite med mitt gamla kort. Sedan gick jag tillbaka till skolan där jag först hämtade en artikel till projektarbetet från biblioteket, sedan träffade jag Björns och Emeli i kafeterian en sväng. Därefter ilade jag till busstationen, hoppade på bussen och begav mig hemövers.
    Väl hemma gick jag ner och fixade med tvätten som jag hade glömt igår, sedan plockade jag ur diskmaskinen för att göra pappa glad och efter det hamnade jag här och tittade på filmen. Aah, kan inte släppa hur bra den var! Haha. Men men, jag är ledig i morgon vilket betyder att jag har helg nu. Har haft fredag hela dagen i dag, och det är ju skönt. Jag vet inte riktigt hur morgondagen ser ut men det blir ingen fest för mig i alla fall. Festade ju förra helgen och kommer göra det nästa helg med så ja, jag tar vilar den här ;)
    På lördag är det final i melodifestivalen och jag längtar som bara den! Finalen är ändå det bästa. Jag skulle kunna skippa deltävlingarna bara jag fick se finalen, för det är den som är magisk och det är den som är avgörande. Och det är även den som trots allt påminner mest om hur melodifestivalen såg ut då jag var liten. Jag hejar såklart på Måns, jag kan bara inte låta bli att göra det. Den karln får blodet att rusa i mig! Hahaha. Plus att jag faktiskt gillar låten. Men jag tycker om Alcazars låt också fastän jag egentligen inte får erkänna det ;) Men jag tycker den är svängig, okej?! Jag får faktiskt tycka vad jag vill, sådeså.
    Titta! Vad långt det blir. Jag är hopplös. Nu slutar jag. Hejdå.



Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0