Vad var det jag sa?

Jo precis, att jag skulle vara den första mamma frågade om hon behövde någon. Jag sa ju till henne på skarpen igår, att jag fasen inte tänkte jobba imorrn, att jag tänker stänga av mobilen och dra ut telefonsladden här hemma osv. Och så säger Cicco i dag att Johanna behöver mig i kassan, så jag går dit och frågar vad hon vill. Och hon frågar då såklart om jag vill jobba tre timmar för henne i morgon kväll. Och jag klarade inte av att säga nej för så skulle jag ju lämnat henne i sticket. Och då går jag och ska berätta det för mamma, men hinner inte säga mer än att jag måste jobba i morgon förrän hon säger "Ja just det, så Johanna fick tag i dig :)". Eheheh, mm... Så jäkla less nu. Visst att jag inte börjar jobba förrän fem, men hela dagen är ju ändå förstörd då jag ändå bara kommer gå runt och tänka på det där. Plus att jag stänger, och jag hatar att stänga. Så nu är den här dagen förstörd med :) Tack mamma.
    I övrigt har det här varit en skitstressig dag! Först kommer brödgubben från Fazer in till mig vid ugnen, och jag tror jag tänker dra en Poffis-dialog här för att visa ungefär hur det lät.

B-G: "Vi har ju Runda Björn, Bordsknäcke och *något annat bröd* den här veckan."
S: ......
B-G: ......
S: Eeeh.. Jaha...?
B-G: Ja alltså, tänkte att det ju kan behövas mer plats än bara i hyllan.
S: Eeh, ja precis, ja det kan du ju ha rätt i kanske....
B-G: Ja...
S: Jaha men, ja... Ja men då går vi väl och kikar!

Och jag hade ingen aning om vad jag skulle kika efter faktiskt. Förstod verkligen inte vad han menade med att vi hade dom där brödsorterna den här veckan. Tänkte att vi väl alltid säljer dem? Men jag borde såklart ha förstått att han menade att det typ var annonsvara eller nånting men jag blev bara supernervös, okej?! Och sedan när jag stod och berättade för mamma om det där, då kommer brödgubben igen och säger "Du kan ju få pricka av returerna nu om du vill. Men du måste inte, eller du får göra som du vill.. Du kan ju räkna dem i huvet om du vill också." Och där trodde jag att jag skulle få spader, lovar att jag såg ut som ett frågetecken. Säg inte att jag får göra som jag vill för jag VET inte vad jag vill, säg åt mig vad jag ska göra i stället! Haha.
    Fortsättningsvis fick jag fixa med nån fläskfilé i charken i dag som skulle vara på nedsatt pris men som Carina inte ens hade beställt, så då fick jag sätta ner priset på fryst fläskfilé fastän den inte ens är annonsvara, och fick göra skyltar och grejor. Sedan kom någon och frågade mig om vi hade parmesanost vilket jag visste att vi hade men hon hittade minsann inget så då fick jag hjälpa henne leta (och hittade det nästan med en gång), därefter skulle jag baka och då såg Birgitta att vi inte hade något bröd så då fick hon lära mig att beställa och bla bla bla bla bla...! Jag är helt slut nu.
    Men jag har i alla fall fått låna en bok av Amanda, den första i Twilightserien. Det var min betalning för att hon skulle läsa Harry Potter ;) Så nu har hon min bok och jag har hennes, hur gulligt låter inte det då? :D Så när jag har skrivit klart det här tänkte jag gå och läsa, för jag är superduperlässugen nu...
    Och nu var jag klar, så hejdå!




Sofie.

Kommentarer
Postat av: ammis

hihi:D

2009-07-20 @ 17:01:40
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0