Det är för oss solen går upp

Vilken härlig dag jag haft! Eller ja, hittills i alla fall, höhö. Började med att kliva upp och ta en otroligt uppfriskande (läs kall) dusch i morse, hade gott om tid att göra mig klar vilket inte hör till vanligheterna för undertecknad. Men jag kom i alla fall i väg till bussen alldeles i tid och vilka träffar jag där? BJÖRNUNGA! :D De är mina nya busskompisar nu. Och så satte jag mig med dem i cafeterian och satt där och surrade och hade trevligt ända tills jag började. Eller jag hann faktiskt till och med att göra lite nytta! Jag gick till min svenskalärare och frågade honom om våran uppgift osv. Så nu har jag lånat en bok som heter Dvärgen och verkar helt och hållet värdelös, men vi får väl se :)
    Sedan hade jag en otroligt seg historialektion, men där mitt i någonstans skulle jag gå och snyta mig och då hittade jag en ensam Emma i korridoren! Så jag fick ju agera sällskap där en liten stund ;) Men sedan fick jag dåligt samvete och gick tillbaka till lektionen lagom i tid för att få reda på att jag ska vara i en grupp där jag knappt känner någon inför nästa uppgift. Kändes ju helt fantastiskt uppiggande! En uppgift där man måste diskutera och sånt där jättemycket, huhu. Eller jag känner ju Jenny, men Jesper N och Marcus har jag aldrig sagt ett ord till i hela mitt liv. Men ja, det löser sig säkert. Haha.
    Efter historian skulle jag springa på anybody för att köpa en ögonfransböjare eftersom min är trasig, men tror ni att de hade några eller? Nix! Eller jo, de hade några verkligen skitfula i plast, dem ville jag inte ha sa jag. Men jag köpte i alla fall två nya nagelfilar, så jag fick ju med mig något hem trots allt ;)
    Och nu sitter jag här! Fick ju skjuts av Robert hem som jag sa igår, och gud vad skönt det känns. Att slippa sitta på den där skolan och vänta på den där bussen som i sådant fall skulle ha gått klockan två. Och den turen tar en hel timme! Plus att det är byte i Nyland och grejor, nej huga. Som sagt, skönt att jag fick åka i en varm bil med trevligt sällskap :D
    Men nej, om man skulle ta och runda av kanske! Som vanligt blev det alldeles för långt, jag får ta och skärpa till mig för jag vet att det inte är alla som orkar läsa allt det här dravlet, haha. Men ja, jag är på bra humör bara och det brukar resultera i långa inlägg. Antingen långa eller många så att säga :D Men jaja, hejdå!


Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0