I'm freeeeezin'

Helt galet kallt är det här! Som vanligt det. Min pappa förstår inte det här med att man måste ha varmt i ett hus. Jag minns en gång då min farbror berättade för mig att om det skulle vara så kallt som det är hos oss på hans arbetsplats, då skulle han ringa till kommunen och klaga. Det enda tråkiga är att det inte skulle löna sig för mig att ringa kommunen, utan jag har bara min lilla pappa att klaga hos och det lönar sig ju uppenbarligen inte heller. Så det är minsann bara att bylta på sig och vänta på varmare väderförhållanden ute ;)
    I dag på skolan hade vi den där debatten på historian, vet inte ens om jag har berättat om den? Den gick i alla fall ut på att vi var sex grupper, och vi skulle ha tre debatter, you do the math! Debatterna skulle handla om tre olika krig, Koreakriget, Vietnamnkriget och Cubakrisen. Gud, vad svårt det här var att förklara! Men tre av grupperna skulle i alla fall argumentera ur ett sovjetiskt perspektiv medans de resterande tre skulle argumentera ur ett amerikanskt perspektiv, vi skulle alltså skylla på varandra. Hur som helst så skulle vår grupp argumentera om Vietnamkriget ur ett amerikanskt perspektiv och vi blev rökta. Haha, men roligt hade jag! Förnekade och hade mig fastän jag inte hade en susning om vad de pratade om. Tydligen hade vi i USA skickat pojkar som soldater? :D Inte en susning som sagt, haha, så jag nekade.
    Otroligt intressant läsning förstår jag! Kan ju vidare berätta att jag verkligen tokrusade från vardagsjuridiken för att hinna med bussen hem, och i all hast glömde jag miniräknaren i skåpet. Slet tag i fysikboken och det, men miniräknaren glömdes visst bort. Så det blir inget fysikplugg för mig i kväll, aaauw vad synd verkligen! Men jag fick i alla fall superfina anteckningar av Emmeli i dag, hon är minsann en riktig pärla :) Tror jag kommer ha en väldig nytta av dem faktiskt! Tack <3
    Jaja, nu börjar det spåra ur igen och bli sådär långt, orkar inte med mig själv alltså, haha. Men senare i kväll ska i alla fall jag och Emlan se en film sa hon. Vet inte vilken, men hon sa att det var en Sofenfilm så det bådar väl gott antar jag? Men ni får ha en fortsatt trevlig kväll! Hejhej.



Sofie.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Det var så lite så :) <3

2009-02-02 @ 20:12:31
Postat av: Poffis

Att försvara USA i Vietnam är ju en enkel biff! Eheheheh...

2009-02-02 @ 22:15:47
URL: http://stefanlundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0