Bloggstopp för Sofen?

Nej minsann, så roligt ska vi verkligen inte ha! Vad jag ville symbolisera med mitt senaste inlägg var att jag från och med i dag har avslutat ett väldigt jobbigt kapitel i min roman, ett kapitel jag har valt att kalla "Två bortkastade år utav mitt liv". Självklart finns det delar ifrån detta kapitel som jag tar med mig in i mitt nya, men det allra mest väsentliga lämnar jag nu bakom mig och blickar framåt.
    I dag väcktes jag av att Emma ringde, haha, tokig tjej! Man tycker ju att hon borde ha lärt sig vid det här laget att Sofie Stattin inte är vaken 13:00 en söndag om hon inte är tvungen ;) Hur som helst så gick jag och satte mig vid datorn och sedan bestämde jag mig för att jag behövde frisk luft, och att jag behövde rensa min lilla knopp minsann. Så jag gick ut på en promenad. Åtta kilometer gick jag, och på vägen hem tänkte jag hälsa på farmor och farfar på graven. Tänkte säga åt farmor att hon fasen får hjälpa mig nu, jag tror jag behöver lite av hennes pondus. Trots att jag aldrig fick lära känna henne så är jag ganska säker på att det var just vad hon var, en kvinna med pondus. Och jag vill gärna tro att jag har en bit av hennes själ i mig. Och det har faktiskt min kusin Martin sagt också! Hur som helst så var det inte skottat på kyrkogården utan jag fick vända igen. Men Emma säger att hon tror farmor hörde mig ändå, så jag känner mig lugn.
    Då jag kom hem var jag vrålhungrig, och mamma och pappa satt vid varsin tv och tittade på sport (I think?) respektive film. Så då satte Sofen igång att steka köttfärs! Och som vanligt när jag gör den blev den mycket bättre än pappas ;) Inte lika blöt och sölig liksom. Sedan var det mat och jag åt mycket och länge, kändes som att jag inte ätit på flera dagar.
    I kväll ska Daniel och Emlan komma hem, och så ska de sova här tror jag. För Daniel har kört bil ända sedan klockan tolv i dag stackarn så han är helt slut. De åker hem i morgon någon gång. Men på tisdag kommer Emlan tillbaka igen och då ska hon bo här i två veckor! :D Hihi, det ska bli så roligt.
    Men nu blev det långt det här alltså! Måste bero på min nystart. Ska i alla fall sluta skriva. Inte för att jag ska gå härifrån eller så, utan bara för att jag vill skona era stackars små ögon. Och anonyma kommentarer efter det här inlägget undanbedes vänligt men bestämt, och de kommer att tas bort ögonaböj! :D God afton!



Sofie.
I've got a brand new attitude, and I'm gonna wear it tonight.

Kommentarer
Postat av: amanda

love!

2009-02-01 @ 19:45:46
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sofie

Amanda: Du följer minsann med in i mitt nya kapitel Ammis. Love!

2009-02-01 @ 19:55:16
URL: http://sofiestattin.blogg.se/
Postat av: Poffis

Vad fint :) Och även åtta kilometer va!

2009-02-02 @ 00:07:00
URL: http://stefanlundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0