GLADDE


Hej igen!
Tänker börja direkt att berätta om gårdagen, haha helt sjukt rolig var den!
Vi åkte direkt ut till Lövvik då jag hade slutat från naturkunskapen (där jag för övrigt fick alla rätt på blomprovet, yes!), sedan var det bara på med kläder som passade sig för en ridtur. Och vad jag inte visste senast jag skrev här, var att vi skulle vara med i ett 6-8-sidigt reportage! Alltså det var en kille som följde med oss under hela ridturen, och knäppte kort på oss lite var stans. Blev inte riktigt som någon riktig ridtur känns det som, eftersom vi fick stanna typ var tionde meter för att han skulle ha bilder på oss ur olika vinklar osv. Och vi hade liksom räknat med att vår tur skulle ta kanske en till två timmar, men det visade sig att det här reportaget skulle föreställa ett 24 timmarspass, så vi var ute och red i fyra timmar, och fikade och grillade korv nästan direkt efter varandra bara för att det skulle se ut som att vi hade varit ute hela dagen och kvällen. Haha, Johans kommentar var skönast när fotografen tog dom sista bilderna på oss när vi var på väg ner från berget. Där sitter Johan, superstockholmaren, på hästryggen och så säger han "På väg hem på kvällen. Trötta efter 24 timmar". Hahaha, det låter inte roligt men ni skulle ha hört det själva, med stockholmskan liksom, jag höll på att kissa på mig :D

Hur som helst, jag red på en häst som hette Gladur, och som jag valde att kalla Gladde, därav rubriken. Och han var så söt! Och vit var han :) Jag måste förresten berätta att det här var islandshästar, som är lite mindre än "vanliga" hästar, vilket jag tyckte var toppen för då var jag inte lika rädd för att ramla av och slå ihjäl mig ;) Men det var sjukt mysigt iaf, och roligt. Och när vi skulle börja tölta tog Johan täten, och han blev helt vild och fick sin häst att börja galoppera och då gjorde ju alla andra hästarna det med! Hahaha, jag kände verkligen hur jag höll i mig för livet, kändes som att magen skulle hoppa ur led, men jag klarade mig levande ur den pärsen med ;) Det jobbigaste var nog att hamna bakom Johans häst som hade gasig mage ;) Hon fes hela tiden!

Haha jaja, det här var säkert skittråkigt för er att läsa men det var såååå roligt att uppleva! Förutom då min Gladdepadde ställde sig och åt hela tiden, han kunde faktiskt vara lite tråkig ibland. Kunde inte hålla tempot med dom andra hästarna för han var lite äldre och så, men han var söt ändå, min vita springare!

Men a, nog pratat om hästar nu! Jag är hemma nu med superont i rumpan, och ikväll händer det nog ingenting hemma hos mig. Blir väl att jag tittar på tv och läser hela kvällen, men det ska faktiskt bli jätteskönt måste jag säga.
Ja, plötsligt fick jag slut på ord. Men det är ju inte lite jag har skrivit direkt, och det är säkert bara en massa svammel, men om ni nu lyckats ta er hit ner och är lite missnöjda med dagens inlägg så säger jag bara, ingen tvingade er att läsa ;) haha, klassikern det.

Ni får ha en trevlig kväll! Jag kanske återkommer om jag får skittråkigt :)


HEJDÅ, kram Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0