Filip och Fredrik <3


Hej igen!
Det blev ett väldigt kort och tämligen rörigt inlägg sist, så jag tänkte att jag skulle ta mig samman nu och kanske försöka skriva ett som folk förhoppningsvis förstår lite av :)
(Dock måste jag varna alla läsare för att det här blir ett huuutlöst långt inlägg)

Efter jag skrivit det senaste inlägget åkte jag och mamma alltså till Nyland, jag skulle sola och hon skulle ta sig en liten "prommis" som hon själv uttryckte det. Efter det åkte vi hem, och det blev ingen övningskörning för mig som det var bestämt, för jag somnade i min säng och det var ingen som kom och väckte mig. Ingen middag fick jag heller, eftersom de hade tyckt att jag sov så sött (?). Så jag kokade mig lite nudlar, vilket fungerade alldeles utmärkt. För tillfället bara ÄLSKAR jag nudlar! Can't help it.

Men men, dagen då. Den började med samling i aulan, av någon dunkel anledning. Vi skulle prata om LS-dagen och NV-dagen och så vidare, och jag blir mer och mer säker på att jag nog blir tvungen att så att säga "sjukskriva" mig nästa onsdag också. Jag vet att jag varit sjuk på varenda LS-dag hittills, men helt seriöst så tycker jag att den låter (Förlåt, Poffen) heeeelt värdelös och supertråkig. Dock är det bara min åsikt, finns säkert massvis med elever på Ådalsskolan som verkligen uppskattar denna fabulösa LS-dag. Tråkigt nog kan jag inte sälla mig till denna grupp av elever.
Efter samlingen hade vi biologi, där vi skulle kika lite på celler och grejor, fruktansvärt ointressant (Åter igen min åsikt, finns säkert massvis med elever på Ådalsskolan som... Ja, ni fattar.)
Sedan hade vi fysik, tror jag? Men gud! Vad gjorde jag på fysiken egentligen? :O Eller jo just det, vi hade labb. Blev kaos i hjärnbalken för Emmeli ett tag, eftersom hon tyvärr enbart hade mig till sin hjälp vilket inte är någon höjdare i detta ämne. Som tur var hade vi Elin och Karin framför oss som vi kunde fråga om råd i stället, toppen!
Jaja, efter den ytterst kaotiska fysiken var det lunch, åt till och med av korven i dag. Inte för att korven var särskilt mycket godare än någon annan dag, men jag kände helt enkelt för att äta lite korv, haha.
Och så slutligen naturkunskapen då, som jag har med SP06, fick äran att sitta med Stefan, Peter och Carl för att räkna upp dem i bakvänd bokstavsordning ;) (Eller egentligen fick de äran att sitta med mig), vi fick i alla fall sortera händelser utefter när de hade hänt, eller hur man nu ska säga. Jag orkar inte ens fundera på hur jag ska förklara uppgiften, inte särskilt rolig var den i alla fall! Jag gjorde konfetti av den, det var roligt däremot :) Och fint blev det.

Och så var skoldagen slut, och jag satte mig för att vänta på Ammis som skulle komma med mina böcker. Och så gick jag på konsum och sedan hade jag glömt henne, stackarn :( Men jag kom på henne då jag såg att jag hade ett sms och fyra missade samtal, haha. Så då ringde jag upp henne och då satt hon alldeles själv utanför ådalshallen, haha sötnos. FÖRLÅT IGEN FÖR ATT JAG GLÖMDE DIG, jag är ju faktiskt fortfarande ändå den enda som bryr mig om dig som du vet :D haha!

15:45 blev det buss hem och det var när jag kom hem som jag skrev mitt senaste inlägg.

I morgon är det fotografering, och jag vill inte. Men det blir nog en rätt hyfsad dag ändå, får vi hoppas. TROTS miljökunskapen i slutet av dagen som jag hellre skulle bli bortgift än gå på, men man får ta det. Dessutom har jag varken tittat på nyheterna eller läst någon tidning den senaste veckan, vilket vi egentligen ska ha gjort inför varje miljökunskapslektion så att vi kan "diskutera" det vi läst om och sådär. Synd för Anna-Karin Snellman.

Aja, nu blir det tvättning och tandborstning och sedan sängen, skulle jag tro. Jag är verkligen ingen hårding idag, haha.
Godnatt med er allesammans, hoppas ni inte dött av tristess, PUSS!
Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0