Sjukt


Jag ids i princip inte skriva nånting om dagen ens.
Behöver jag säga mer än att jag glömde biologilabbrapportslappen på skolan? Vilket leder till att jag inte har något att gå efter vad gäller att skriva rapporten i kväll. För att spinna vidare lite på det jag sa igår, typiskt mig och mitt liv för tillfället. Alltså jag vet att jag låter skitdeppig, men det är jag faktiskt inte. Visst har jag väl mina stunder av nedstämdhet ibland, men jag skulle absolut inte vilja kalla mig själv deprimerad.
    Enda problemet jag har just nu är att jag är så dödligt less på skolan och på allt vad den innebär. Och jag vet att jag har skrivit om det här förut också. Men det är så sjukt. På fjorton dagar har jag hunnit ha åtta olika saker i skolan, så som inlämningsuppgifter, prov, rapporter osv. Och jag kan känna att jag tycker det blir för mycket. Och så även då, veckan innan lovet kommer jag att ha biologiprov på tisdagen, matteprov på torsdagen och psykologiinlämning på fredagen. Och den sistnämnda måste jag göra klart till torsdagen, eftersom vi åker till Stockholm då. Men ja, jag får helt enkelt se till det... Mitt lilla ljus i tunneln :)
    Och så har jag ju såklart onsdagen att se fram emot, vilket jag tycks glömma hela tiden.

I kväll har jag i alla fall suttit och läst Robinson Crusoe (eller Robinson Kruse som vi oftare kallar honom i Sverige). Det är alltså den klassiska versionen jag läser, och jag gör det naturligtvis i skolsyfte, för att vi har en inlämingsuppgift tills efter lovet. Boken verkar helt okej faktiskt, lite långdragen kanske. Har läst två kapitel nu och han har fortfarande inte hamnat själv på den där nedrans ön där han ska träffa någon som han kallar Fredag. Men tålamod är en läsares bäste vän. För som jag så ofta har sagt till Emmeli, du kan inte bara läsa typ 30 sidor i en bok och sedan säga att den är dålig, du måste ge den tid att växa :)

Och just det, på tal om fredag, det är den dagen som kommer i morgon om jag förstått saken rätt. Och det ska bli så skönt med helg, verkligen. Dessutom har jag ingenting i skolväg tills på måndag heller, så vitt jag vet? Så det kommer bli en superlugn helg där jag kan göra precis vad jag vill.
    Åååh, som jag längtar efter att bara få mysa, mysa, mysa.

Hur som helst, jag tänkte gå och göra mig någon macka att äta nu, medans jag klurar på hur jag ska lösa situationen med labbrapporten. Egentligen borde jag ha panik, men jag orkar inte bry mig. Känns nästan som att det kvittar, vilket jag vet är fel tänkt. Men ja, what can I do? :)

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll! Puss.
    Sofie.

Kommentarer
Postat av: Poffis

Diggar indragen :)

2008-10-09 @ 23:02:08
URL: http://ztefan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0