Lov?


Hej, alla glada!
    Åter igen kom jag på att jag visst inte bloggat något i dag. Men jag har inte riktigt orkat, inte haft något att skriva osv. Inte för att jag egentligen har något att skriva nu heller, men nu har jag heller ingenting annat att ta mig för. Eller ska väl i sådana fall vara att se på Vänner då. Men det tänkte jag faktiskt göra alldeles strax.
    I dag/i kväll har jag i alla fall läst en massa Robinson, gudars skymning vad tråkig den boken är alltså! Jag bara längtar tills den är slut. Händer verkligen ingenting?! Eller jo, han har i och för sig fått dit den där Fredag nu, och nu har även Fredags far och någon spanjor anlänt på ön. Men det går sååå sjukt segt. Och han ska hela tiden tugga och tugga och tugga om alla detaljer kring precis allting han gör. Men som tur är har jag bara två eller tre kapitel kvar nu, och sedan kan jag börja skriva på min textanalys. Så det känns bra. Svenskaarbetet är väl den enda av alla mina skoluppgifter som jag tycker känns ganska okej ändå.
    Sedan har jag ju förstås det efterlängtade biologiprovet på tisdag, och miljökunskaps-redovisningen på onsdag (då även svenskan skall vara inlämnad) och så får jag ju dessutom inte glömma att jag har typ 10-15 sidor som jag ska läsa i historia också, i och med att jag och Emmeli missade en lektion i fredags. Skönt för mig!
    Allvarligt talat känner jag mig skitlåg för tillfället. Inte ens på mitt lov kan jag slappna av. Det känns bara så meningslöst. Precis som vanligt snurrar skolan i mitt huvud verkligen hela tiden, från det att jag kliver upp till att jag går och lägger mig. Även om jag kanske inte pluggar hela tiden, så går jag omkring och tänker på att jag borde. Det blir liksom en form av ångest, eller vad jag ska kalla det. Men jag biter ihop, jag ska säkert klara det här med. Bara det att det känns som att jag hade velat ha det här lovet till att samla energi till resten av terminen, men nu blev det visst inte så :)

Ja ja, nog om min bitterhet. Jag tänkte gå och koka lite nudlar nu och sedan slå på Vänner. Det är så roligt att jag kan se dem när jag vill nu, förut har det ju bara varit med Emlan eller på tv då det visats där. HIHI! Men hur som helst så återkommer jag väl i morgon. Hoppas alla har haft en fin dag/kväll och att den fortsätter vara fin för alla. PUSS!
    Även ett plus i kanten till alla de som orkat läsa ända hit!


Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0