Fredagen


Okej, nu ska jag försvara mig. Jag sjönk jävligt lågt i fredags, det jag gjorde var dumt av lite olika anledningar. Men främst av allt var det dumt för att han inte förtjänade den uppmärksamheten över huvud taget. Just i det tillståndet tyckte jag att jag kunde bjuda på det, men nu i efterhand ser jag att det var dumt.
    Allt det där kan jag ärligt säga var fel, men jag har egentligen inte gjort något fel här mot någon annan än mig själv. Jag tycker att alla bara borde ställa sig och tänka efter, vem är det som är den felande parten i hela den här historian? Är det jag, som inte är tillsammans med någon och verkligen inte har någon att vara trogen till? Eller är det han som har flickvän, som han påstår sig vara kär i? Jag tror att alla vet svaret på den frågan men att de gärna blundar för det, för att det helt enkelt är enklast så.
    Jag vet hur tjejer är, självklart skyller man hellre på den andra tjejen i dramat, jag är likadan. Men allvarligt talat, man måste ändå tänka realistiskt här, och att skylla på mig är helt vridet åt fel håll. Jag har ingen egentligen vilja till att förstöra för någon, men nu bevisade jag bara att något var fel, och det blir jag spottad på för? Det är ju helt sjukt.

Ja, det var en dum och onödig grej. Men tänk snarare på vad han gjorde i stället, för jag var bara ett verktyg. Det kunde ha varit vem som helst, och nu råkade det bli jag. Finns ingenting jag kan göra åt det nu, för jag kan lika lite som någon annan vrida tillbaka tiden, och jag är ledsen att det har blivit en sådan fruktansvärd uppståndelse.
    Men det enda jag ber er om är att se er omkring på den här världen, hur det ser ut, och varför folk beter sig som de gör. Det finns en anledning till allt, och min anledning var helt enkelt för att testa, se hur långt det kunde gå... Resten vet ni ju. Vad var hans anledning? Bra fråga, inte sant?

Tänk efter innan ni dömer mig, gör det bara.


Sofie Stattin.

Kommentarer
Postat av: anonym

"och min anledning var helt enkelt för att testa, se hur långt det kunde gå..."

du var ute för att förstöra allt mellan dom 2. jävla bra att du inte lyckades. klart han är kär i hon dock tvivlar på om han nånsin var det i dig.

2008-10-19 @ 23:29:13
Postat av: anonym

förstår inte ens hur du kan göra så. finns inte på världskartan att man ska "testa" hur långt nån kan gå. varför ens tänka tanken.

2008-10-19 @ 23:33:15
Postat av: Sofie

Haha, bra svenska där. Synd bara att jag i princip inte förstår sådan avancerad svenska, too bad!

2008-10-20 @ 00:01:50
URL: http://sofiestattin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns ingen som är lika hänsynslös och patetiskt som dig sofie, hur fan kan man ens göra något sådant med en persson som var helt borta. Han skulle aldrig ge sig på dig annars, du är ett svin ett äckligt sådant. Alla vill spotta på dig, Det är bara att vakna upp i verkligheten, man kan inte alltid vara störst bäst och vackast.

2008-10-20 @ 16:29:53
Postat av: anonym

Det finns ingen som är lika hänsynslös och patetiskt som dig sofie, hur fan kan man ens göra något sådant med en persson som var helt borta. Han skulle aldrig ge sig på dig annars, du är ett svin ett äckligt sådant. Alla vill spotta på dig, Det är bara att vakna upp i verkligheten, man kan inte alltid vara störst bäst och vackast.

2008-10-20 @ 16:53:15
Postat av: AC/DC

Med en "persson" som var helt borta. Vilken persson pratar vi om? ingrid persson? selma persson? snälla anonym. Och ja då vet vi ju att den "persson" (ulla, göran, stig) vem nu än persson är, så går det tydligen inte att släppa iväg han på fester iaf :)

2008-10-20 @ 17:22:21
Postat av: Magda

Seriöst, det är ju fan inte Sofie det är fel på! Jag förstår inte varför alla blir arg på den som strulat med deras kille och inte sur på honom ist. Det är så sjukt fel och så sjukt töntigt! Om man har varit otrogen en gång så kommer det garanterat hända igen.. känn dig älskad, du har verkligen vunnit! Och varför vara anonym, står ni inte för vad ni tycker?

2008-10-20 @ 18:27:04
Postat av: tobbe

eh jo de är just det de är magda. suck

2008-10-20 @ 18:41:05
Postat av: Magda

Är det Sofie som bestämmer vad Jesper ska göra? Han har väl ändå sin egen vilja? Nån glöd måste det finnas mellan Sofie och Jesper det är bara att inse, jag skulle aldrig ha strulat med någon som jag inte gillar. Hur full jag än var.

2008-10-20 @ 19:34:47
Postat av: Sofie

Angående att Jesper skulle varit "helt borta". Alla som var hemma hos Emma den där kvällen (förutom Jesper själv uppenbarligen) kan intyga att han var helt i stånd att ta vara på sig själv och ta sina egna beslut, han klarade ju till och med av att ta sig ner till folketshus helt ensam. Så han vet precis vad han gjorde, hela tiden. Och med det lämnar jag den här konversationen, jag vet att jag är bättre än så.

2008-10-20 @ 20:52:43
URL: http://sofiestattin.blogg.se/
Postat av: Anonym

även om man är full vet man fan vad man gör och det var svinigt av honom. som sofie skrev, hon har ingen pojkvän. inte hennes problem då tycker jag!

2008-10-20 @ 20:54:13
Postat av: Jörgen

Stå på dig Sofie! Alla gör misstag, inget att gräva ner sig för. Du kanske inte hade den bästa av anledningar, men - precis som du skriver - det är inte du som är den största boven i dramat! Livet är inte de dagar man levt utan de dagar man minns, dåliga såväl som bra!

Kram Jörgen

2008-10-20 @ 21:53:56
Postat av: Emma

Ja nu vill jag bara säga att Tobbe och anonyma kan sluta lägga sig i när dom inte ens var där och inte vet ett piss :) Och om nu någon anonym var där så stå för vem ni är då, annars har ni inget att säga till om. Har sett hur Jesper är som när han är som fullast och jag kan säga att han inte ens var särskilt full den kvällen. Sluta anklaga Sofie, det är Jesper som gjort fel. Han som var beredd att förstöra sitt eget förhållande. Sedan vill jag bara säga en sak till herr tobias som själv blir så jävla arg när någon lägger sig i hans liv, sluta lägg dig i någon annans liv när du själv blir galen om någon gör det i ditt.

2008-10-20 @ 23:37:55
URL: http://ejonasson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är jennie som är anonym

2008-10-21 @ 13:33:26
Postat av: Poffis

Men jeeeeesus, har mobbningsmaffian kallat in styrkorna?

Jag var inte på någon fest, men jag tycker det här verkar ganska intressant ändå.

För det första: Jag vill också bli kallad ett äckligt svin av någon som är anonym. Man känner sig så träffad då. Det svider förmodligen enormt.

För det andra: Det hjälper inte att skriva "alla vill spotta på dig" när den anonyme skriver loads of meddelanden med samma typ av värdelösa språk. Ett tips är att variera sig lite om man vill framstå som att man är flera anonyma som inte vågar stå för det man tycker.

För det tredje: Och det blir fortfarande inte bättre av att skriva samma meddelande med 24 minuters mellanrum. Inte ens om man fortsätter prata om samma "persson". Haha.

2008-10-21 @ 18:31:36
URL: http://ztefan.blogspot.com
Postat av: Har inget här att göra.

Haha this made my day.

"hur fan kan man ens göra något sådant med en persson som var helt borta" hahahahaha låter som snubben blev våldtagen, Är han i ett förhållande ska han väl inte ens kolla åt en annan tjejs håll?

2008-10-26 @ 18:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0