Sockproblem

Nu ska jag berätta om en sak som är så himla typisk för Sofie Stattin.
    Igår när jag och Emma var i Örnsköldsvik så stod Emma inne på Hennes & Mauritz och provade kläder, under tiden stod jag utanför och tittade på stickade sockar. Vita ville jag ha, för att jag tycker de ser så mysiga ut. Ja, jag tittade på storlekarna och var väldigt noga med att det skulle vara storlek 36 och inte 39, för förra året råkade jag nämligen ta fel då jag köpte ett par grå. Och så hittade jag ett par som var rätt fina, och tog dem. Och så kom Emma ut från provhytten och precis då såg jag ett par ännu finare! Så jag hängde tillbaka de jag höll i handen och tog det finare paret. Traskade iväg till kassan och betalade för dem.
    Nu satt jag vid köksbordet och pluggade, och så sneglade jag mot stolen bredvid för att jag såg någonting vitt. Det var mina fina, vita sockar. Jag tog upp dem för att gå med dem till min garderob och så såg jag det. Storlek: 39/41. Jag kan inte tro att det är sant! Jag som var så himla noga, och så lyckas jag med att ta ett par för stora ändå. Och jag hade tänkt ha dem någon gång till veckan, vilket naturligtvis inte går nu. För pappa ska ta med dem till Härnösand och försöka byta till sig ett par i rätt storlek. Ja, vi får väl se hur det går med det. Men besviken blev jag i alla fall :( Och som sagt, det är så otroligt typiskt mig...



Sofie.

Kommentarer
Postat av: ammis

hahaha sofie!

2008-11-30 @ 22:31:19
URL: http://amandaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ammis: Haahahaha ja!

2008-11-30 @ 23:18:54
URL: http://sofiestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0