Ett ljus har tänts

... Eller inte? Det är första advent och inte ett enda ljus har blivit tänt i det här huset! Just nu är det inte ens någon mer än jag som är hemma. Och så vitt jag vet har vi inte ens en såndär rackarns ljusstake med fyra ljus i? Detta är ju en smärre skandal om ni frågar mig. Jag får hoppas att min mamma tar sitt förnuft till fånga när de kommer hem och plockar fram den. För det här går ju verkligen inte. (Och jag vet inte var vi har den för i sådana fall hade ju jag självklart plockat fram den myself)
    Och i dag är då tanken att detta ska vara en pluggdag för mig. Vet inte om det riktigt är så den har sett ut, men jag har faktiskt gjort litegrann. Jag verkligen avskyr fysik, och måste egentligen plugga arslet av mig, ändå sitter jag här... Riktigt duktig tjej är jag. Säger till mig själv heeela tiden "nuuu går du och sätter dig och pluggar!", och varenda gång svarar jag "ja då, jag ska bara..." precis som pappa alltid säger att jag och Daniel brukar använda som standardsvar. Jag kan bara inte förstå var han fått det ifrån? Hoho.
    Hur som helst så hade jag och Emma en deal igår om att jag skulle gå och lägga mig innan klockan slog 01:00, vilket jag naturligtvis inte gjorde. Däremot gick jag och la mig innan hon var 02:00, så det kändes kanon! Dock sov jag i stället typ 11-12 timmar i natt så att jag skulle känna mig riktigt död. Men en dusch på det här så!
    I morgon är det skola och jag skulle som vanligt hellre göra någonting riktigt nasty, som att typ äta bajs, än att gå dit. Men vad gör man? Det är väl bara att bita ihop och intala sig själv att det snart är jul, för nu är det faktiskt snart jul. 24 dagar från i dag, hur vackert låter inte det då? Hihi. Helt underbart vackert tycker i alla fall jag.
    Ha en fortsatt trevlig dag! Nu ska jag gå och plugga. Jag ska bara...



Sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0