Heartbreak Hotel

I dag har jag varit dålig på att skriva minsann, men jag har bara inte orkat. Motivationen har bara inte funnits där om man så säger ;) Som någon annan i den här världen skulle sagt.
    Nu har jag, mamma och pappa just tittat på Heartbreak Hotel. Det måste vara den bästa svenska filmen som någonsin gjorts. Haha, shit vad rolig den är! Har sett den fyra gånger nu tror jag, men den är lika rolig varje gång jag ser den ändå. Helt sanslöst. De är så sjukt bra skådespelerskor :D Men ja, nog om det.
    Jag måste berätta vad jag satt och tänkte på i dag i kassan (Och nej Emma, inte det som du tror att jag menar, haha). Det har nämligen varit massvis med gamla människor som varit inne och handlat hos mig. Bland annat människor som man ser är ensamma på julafton. De köper en liten kalvsylta och en liten julmust och en öl osv. Och det ser så hemskt ut. De pratar så glatt med mig i kassan, ungefär som att jag är det enda sällskapet de får såhär kring jul och det får mig att känna mig så ledsen. Jag vill verkligen aldrig någonsin i hela mitt liv bli gammal, i alla fall inte om jag ska vara ensam. Jag hoppas att jag hittar någon att älska, som älskar mig med och som jag kan få leva med, och fira jul och födelsedagar med. Jag vill inte bli den där gamla, ensamma människan som ingen vill hälsa på. Som är som en börda för sina barn, om man nu får några. Kan ni tänka er något värre? Fy fasen. Nej, jag vill ha någon att dela livet med, och sedan vill jag dö före honom (ja, jag vill inte ha någon hona). Och det kanske låter egoistiskt men då tar jag det, för jag vill inte bli en ensam och nedstämd änka!
    Haha, vad deprimerande det där var, men det är verkligen hemskt att sitta i kassan på konsum ibland. Hur som helst så gör jag mitt bästa för att muntra upp dem som jag tycker verkar lite ensamma. Pratar mycket med dem och önskar dem god jul och sådär. Det känns som att det är det minsta jag kan göra :) Usch, vilken jäkla moralkaka jag är.
    Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig, börjar trots allt jobba klockan åtta i morgon. Huhu! Jag vill inte mer nu, ärligt. Men det är bara två dagar kvar, så jag ska nog kunna stå ut. Hoppas jag...? Men godnatt med er! Hoppas alla haft en bra dag även fast de inte fått något inlägg i min blogg förrän nu. Era stackare! Att ni ens överlevt.



Sofie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0